Jouni Someron konsertissa upeaa pianomusiikkia ja runoja

Pianotaiteilija Jouni Somero esiintyy Varpaisjärven Pyhän Mikaelin kirkossa sunnuntaina 29. tammikuuta kello 18 alkaen. Upean pianomusiikin lisäksi konsertissa kuullaan runoja, joita lausuu Raija Kilpeläinen-Somero.

Konsertin ohjelma sisältää Jouni Someron suomalaisiin koraaleihin tekemiä preludeja sekä suomalaista luontoaiheista pianomusiikkia. Illan aikana Raija Kilpeläinen-Somero lausuu Tuula Järvisen kirjoittamia runoja. Runot kertovat luonnosta ja ihmisenä elämisestä erityisesti naisen näkökulmasta katsottuna. Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelma 10 euroa.

Jouni Somero on Suomen monipuolisin konserttipianisti. Hän on soittanut noin 2800 konserttia eri puolilla maailmaa Euroopassa, Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa. Somero on tehnyt yhteistyötä useiden koti-ja ulkomaisten laulajien, instrumentalistien ja kapellimestarien kanssa. Hän on myös eniten levyttänyt suomalainen pianisti. Levytyksiä on kertynyt eri levymerkeille lähes 90.

Lisätietoja,

Varpaisjärven seurakunta, kirkkoherra Olli Kortelainen, 050 3311 441, olli.kortelainen@evl.fi​
FinnConcert Oy, Raija Kilpeläinen-Somero, 0400 428 778, info@finnconcert.fi

2017-01-19 08:00:01.0