Varpaisjärven seurakunnan uudet luottamushenkilöt

Varpaisjärven seurakunnassa oli tänä vaalivuonna sopuvaalit, koska ehdokasasettelun määräaikaan mennessä jätettiin vain yksi valitsijayhdistyksen ehdokaslista. Uudet luottamushenkilöt vuosille 2019–2022 vahvistetaan 21.11.2018.

Varpaisjärvi ja Pielavesi_tiedote kuvat vaalit 2018_THUMB.png

Varpaisjärven seurakunnassa ei sopuvaaleista johtuen järjestetty seurakuntavaalien ennakkoäänestystä tai varsinaisen vaalipäivän äänestystä. Vaalilautakunta järjestää 21.11.2018 vaadittavan kokouksen, jossa todetaan ainoan ehdokaslistan henkilöt seurakunnan tuleviksi päättäjiksi vuosille 2019–2022. Jos henkilö on uusi luottamushenkilö, niin nimen perässä on U-kirjain.

Seurakuntaneuvostossa naisenemmistö

Seurakuntaneuvostossa on naisenemmistö, kun naisia neuvostossa on 80 prosenttia. Kuluvalla luottamushenkilökaudella tämä luku on 70. Jäsenistä 40 % on uusia luottamushenkilöitä. Kirkkovaltuustossa on neljä paikkaa, joista kolme naisia ja yksi mies.

Luottamushenkilöjoukko nuoreni hieman. Nuoria luottamushenkilöitä eli alle 30 vuotiaita ehdokkaita ei ollut lainkaan. Uusien luottamushenkilöiden keski-ikä seurakuntaneuvostossa on 54 (58 vuotta) vuotta ja yhteisessä kirkkovaltuustossa 59 (60 vuotta) vuotta.

Varpaisjärven seurakuntaneuvosto

• Dunder Mervi U
  • Hartikainen Päivi
  • Hyvärinen Irma