Tulipalossa kotinsa menettäneille tullut runsaasti apua

Varpaisjärven seurakunnan ja SPR:n yhteinen keräys tulipalossa kotinsa menettäneille on tuottanut tarvittavaa apua kaikille tarvitseville. Kiitos runsaasta avuntarjonnasta.

Juhannuspäivänä Varpaisjärvellä sattuneessa tulipalossa tuhoutui 12 huoneistoa käsittävä rivitalokiinteistö. Henkilövahingoilta vältyttiin, mutta kotinsa menettäneiltä tuhoutuivat myös arkiseen elämään tarvittavat perustarvikkeet. Varpaisjärven seurakunta ja SPR keräsivät yhdessä tarvikkeita apua tarvitseville.

Kiitos kaikille tarvikkeita lahjoittaneille! Tällä hetkellä (tilanne ma 4.7.16) olisi enää tarvetta pienelle pakastimelle ja pienelle muovimatolle, sekä seuraaville tavaroille: mikrokupu, juustohöylä, pakastepusseja, sakset, keittokirja, kynsiharja. Vaatteita ja muita tarvikkeita on jo tarvittavat määrät.

Mikäli haluat lahjoittaa tulipalon uhreille tavara-apua, ole ensin yhteydessä Varpaisjärven seurakunnan diakoni Katja Saarelaan (puh. 040 827 2940). Apu toimitetaan perille yhteistyössä SPR:n paikallisosaston kanssa. Huom! Huonekalulahjoitukset suoraan SPR:n Varpaisjärven osaston kautta. SPR:n Varpaisjärven osaston kotimaan avun yhteyshenkilö on Eerik Miettinen (puh. 0400 759 843).

Avuntarvitsijat voivat kysyä diakoniatoimistosta ruoka-apua. Diakonilta voi kysyä myös keskusteluapua ja -tukea. Valtakunnallinen Palveleva puhelin päivystää joka ilta klo 18 alkaen numerossa 01019 0071. Palveleva chat löytyy seurakuntien omilta verkkosivuilta Apua ja tukea -osiosta ja Facebookista Kirkko Suomessa -sivun kautta. Chat päivystää kesällä arkisin klo 12–16.

Lisätietoja, Varpaisjärven seurakunta, diakoni Katja Saarela, 040 827 2940, katja.saarela@evl.fi

2016-06-27 17:00:01.0