Materiaalit

Tältä sivulta löydät kaikki Varpaisjärven seurakunnan rippikouluun 2023-2024 liittyvät tärkeät materiaalit. Materiaalit ovat PDF-muodossa ja ne aukeavat uuteen ikkunaan. Saat materiaalin auki klikkaamalla. Voit tarvittaessa tulostaa materiaalin.

Ajankohtaista!

Rippikoulu alkaa 14.01.2024 perhemessun yhteydessä.

Rippikoulun kutsukirje

Kutsukirjeeseen (aukeaa PDF-muodossa).

Rippikoulun tärkeät päivämäärät

Kutsukirjeen mukana lähetetään materiaalit, josta käyvät ilmi rippikoulun tärkeät päivämäärät 2023-2024. Rippikoulun tärkeät päivämäärät:

INTENSIIVIJAKSO

Rippileiri Portaanpään kristillisellä opistolla 2.6.-8.6.2024

KONFIRMAATIO Su 9.6.2024 Kirkossa klo 10.

Huom! Osallistujakortissa on väärin rippikoulu maksu. Maksu vuonna 2024 on 19e/pv. Eli koko leiri on yhteensä 133e

Osallistujakortti

Kutsukirjeen mukana lähetetään osallistujakortti. Osallistujakortti kattaa koko rippikouluvuoden 2023-2024. Osallistujakortista käyvät ilmi rippikoululaisen tärkeät tiedot, jotka ohjaajien on hyvä tietää. Osallistujakortti palautetaan rippikoulun ensimmäiseen kokoontumiseen. Jos osallistujakorttiin tulee muutoksia rippikouluvuoden aikana, tulosta ja palauta ohjaajalle uusi päivitetty osallistujakortti tai ilmoita muutoksista ohjaajalle. Linkki osallistujakorttiin (aukeaa PDF-muodossa).

Ulkoläksyt

Rippikoulun intensiivijaksolla kuulustellaan rippikoulun ulkoläksyt. Ulkoläksyjä on kolme: Apostolinen uskontunnustus, Isä Meidän-rukous sekä Herran siunaus. Ulkoläksyjä kannattaa opetella pitkin rippikouluvuotta. Ulkoläksylistan saat näkyviin alta. Ulkoläksyt löytyvät myös rippikouluraamatun liiteosasta. Rippiraamatut jaetaan leirillä. Linkki ulkoläksyihin (aukeaa PDF-muodossa).

Rippikoulun säännöt

Rippikoulussa sitoudutaan noudattamaan yhteisiä sääntöjä, joilla turvataan jokaisen osallistujan henkinen-, fyysinen- ja sosiaalinen turvallisuus. Rippikoululaisen ja huoltajien kannattaa tutustua sääntöihin ja yhteisiin pelisääntöihin heti rippikoulun alussa. Niihin voi myös palata uudelleen tarpeen vaatiessa. Linkki rippikoulun sääntöihin (aukeaa PDF-muodossa).

Raamatun päällä kolme tikuista tehtyä ristiä.