Virsimerkkien suorittaminen

Sinulla on mahdollisuus suorittaa Suomen kirkkomusiikkiliiton myöntämiä virsimerkkejä seurakuntasi kanttorin johdolla. Ota haaste vastaan!

Suomen Kirkkomusiikkiliiton virsimerkin voi suorittaa kuka tahansa. Alle kouluikäinen saa pronssisen merkin taitamalla 7 virttä. Saman merkin saavuttaminen edellyttää koululaiselta 10 ja aikuiselta 20 virren osaamista. Merkeistä viimeisen, kultaisen virsitaitomerkin, saavuttaa osaamalla koko virsikirjan. Virsimerkin voi suorittaa joko yksin tai 2-3 hengen ryhmissä. Merkkisuoritus tapahtuu kanttorin johdolla, joten asiasta kiinnostuneiden kannattaa ottaa yhteyttä oman seurakunnan kanttoriin.

Varpaisjärven seurakunnassa virsimerkin voi suorittaa kätevästi virsipiirin yhteydessä.

Virsimerkin suorittajia laulamassa virsimerkin virsiä.