Varpaisjärveläiset keräsivät huimat 11 000 postimerkkiä lähetystyön hyväksi

Eniten postimerkkejä keränneitä seurakuntia palkittiin Kiuruvedellä vietetyssä rovastikunnallisessa lähetysjuhlassa 9.10.2022. Kiitos kuuluu postimerkkejä ja kortteja lahjoittaneille paikallisille!

Palkintojen_saajat_lähetysjuhla_2022_Jari Nousiainen_rajattu.jpg

Kuvassa vasemmalta: Mirja Partanen (Varpaisjärvi), Juha Taanila (Suomen Lähetysseura), Eero Svärd (Kiuruvesi), Marja Repo (Sonkajärvi).

Palkinnon kävi vastaanottamassa Varpaisjärven seurakunnan puolesta vapaaehtoinen lähetyssihteerimme Mirja Partanen.

Varpaisjärven seurakunta keräsi jäsenmäärään suhteutettuna kolmanneksi eniten postimerkkejä rovastikunnan alueella. Ensimmäisen sijan vei Kiuruveden seurakunta ja toisen sijan Sonkajärven seurakunta. Rovastikunnan alueella postimerkkejä kerättiin yhteensä noin 100 000 kappaletta.

Postimerkkikeräyksessä ihmiset ovat voineet lahjoittaa postimerkkejä paikalliselle seurakunnalle. Kerätyt postimerkit toimitetaan Suomen Lähetysseuralle, joka myy merkit Suomen Filatelistiseuran järjestämissä huutokaupoissa ja Suomen Postimerkkilehden Online-huutokaupoissa. Tuotot ohjataan Suomen Lähetysseuran ulkomaisen työn hyväksi.

2022-10-21 10:07:11.0