Ylä-Savon seurakuntayhtymän kirkkoneuvoston kokoustiedote 21.3.2023

Graafisessa kuvassa kuuden seurakunnan pääkirkkojen tornit ja puheenjohtajan nuija.

Vuoden 2022 tilinpäätös 146 500 euroa alijäämäinen

Yhteinen kirkkoneuvosto esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle vuoden 2022 tilinpäätöksen hyväksymistä. Tilinpäätös 2022 oli tuloksen osalta odotusten mukainen, vaikka suuria poikkeamia talousarvioon tulikin.

Tilinpäätöksestä julkaistun tiedotteen lukuinen voit lukea täällä.

Varpaisjärven kirkon kehittämis- ja korjaushankkeelle valittiin urakoitsijat ja esitetään myönnettäväksi 166.000 lisämäärärahaa

Yhteinen kirkkoneuvosto esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle 166.000 euron lisämäärärahan myöntämistä hankkeelle vuodelle 2023. Kokonaiskustannuksiksi on nyt arvioitu 665.500 euroa. Mukana on urakkasuoritusten lisäksi arvioitu lisä- ja muutostyövaraus sekä rakennuttamisesta ja valvonnasta aiheutuvat kustannukset. Kustannuksiin on haettu Kirkkohallitukselta avustusta toteutusvaiheeseen.

Yhteinen kirkkoneuvosto valitsi tarjousten perusteella kohteeseen seuraavat urakoitsijat

• Rakennusurakka: Mestarimaalaus Seppänen & Toikka Oy urakkahintaan 479.880,00 euroa (sis. alv 24 %)
  • Sähköurakka: Savon High Voltage Oy urakkahintaan 72.073,24 euroa (sis. alv 24 %)
  • LVI-urakka: Savon LVI talo Oy, urakkahintaan 23.932,00 euroa (sis. alv 24 %)

Nyt tehdyt urakoitsijavalinnat ovat ehdollisia ja edellyttävät 166.000 euron lisämäärärahaa.

Pielaveden kirkon julkisivuremonttiin valittiin urakoitsijat ja esitetään 47.000 lisämäärärahaa

Yhteinen kirkkoneuvosto esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle 47.000 euron lisämäärärahaa hankkeelle, jonka kokonaiskustannukset ovat tässä vaiheessa arvioituina noin 257.000 euroa. Kokonaiskustannuksissa on huomioitu urakkasuoritusten lisäksi lisä- ja muutostyövaraus, sekä rakennuttamisesta ja valvonnasta aiheutuvat kustannukset. Julkisivumaalauksen yhteydessä on tarkoitus uusia myös kirkon julkisivussa olevat valaisimet sekä kirkon pihavalaistus. Sähkötöiden osuus on 13.400 euroa (sis. alv 24 %).

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti valita kohteeseen urakoitsijaksi Sorcolor Oy:n urakkahintaan 215.441,37 euroa (sis. alv 24 %). Nyt tehdyt urakoitsijavalinnat ovat ehdollisia ja edellyttävät 47.000 euron lisämäärärahaa.

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti ohjesäännön mukaisista toimintavaltuuksista

Ylä-Savon seurakuntayhtymän hallintojohtajalle, kiinteistöpäällikölle, talouspäällikölle ja ylipuutarhurille oikeuden tehdä hankintoja enintään 50.000 eurolla. Hankintojen tulee perustua hyväksyttyyn talousarvioon.

Talouspäällikölle myönnetään oikeus päättää kassavarojen sijoittamisesta, jos sijoituksen arvo on enintään 1.000.000 euroa. Talouspäällikkö voi päättää myös sijoituksen purkamisesta.

Kiinteistöpäällikölle myönnettyjä hankintavaltuuksia täsmennetään siten, että vahvistetun metsätaloussuunnitelman ja talousarvion mukaisesta metsän hoidosta ja myynnistä kiinteistöpäällikkö voi päättää enintään 50.000 eurolla.

Maa-alueiden vuokraamisesta kiinteistöpäällikkö voi päättää enintään 10 vuodeksi, koska nykyisen kirkkolain mukaan yli 10 vuoden vuokrasopimukset tulee alistaa tuomiokapitulin vahvistettavaksi ja uuden kirkkolain mukaan alistusmenettely poistuu ja asiasta päättää lopullisesti yhteinen kirkkovaltuusto.

Iisalmen seurakuntaan aukeaa seurakuntamestarin virka ja Nilakan seurakuntaan laitoshuoltajan työsuhde

Seurakuntamestarin virkaa Iisalmen seurakunnassa voi haettavaksi ajalla 23.3. – 20.4.2023. Nilakan seurakunnassa laitoshuoltajan pääasiallinen toimipaikka on Pielavedellä. Paikkaa voi hakea ajalla 1.-30.4.2023. Kaikki seurakuntayhtymän ja seurakuntien avoimet työpaikat löytyvät osoitteesta kirkkorekry.fi

Yhteisen kirkkoneuvoston 21.3.2023 kokouksen pöytäkirjaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (domus.evl.fi).

Lisätietoja: hallintojohtaja Katariina Bergbacka, katariina.bergbacka@evl.fi, 044 733 5211

2023-03-22 07:23:27.0