Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston kokouspäätöksiä 25.4.2023

Graafisessa kuvassa kuuden seurakunnan pääkirkkojen tornit ja puheenjohtajan nuija.

Koljonvirran Kartano hoitamaan Iisaaren leirien ruoka-, tarjoilu- ja siivouspalvelut

Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi Koljonvirran Kartanon tarjouksen vuoden 2023 leirien ruoka-, tarjoilu- ja siivouspalveluiden kokonaisvaltaisesta hoitamisesta Iisaressa ja Iisalmen seurakuntatalolla. Yhteinen kirkkoneuvosto valtuutti talouspäällikön mahdollisen option käyttämisestä vuodelle 2024.

Leirien ruoka-, tarjoilu- ja siivouspalveluiden kokonaisvaltaisesta hoitamisesta Iisaaressa ja Iisalmen seurakuntatalolla on lähetetty tarjouspyyntö viidelle paikalliselle yritykselle ja tarjouksen toimitti vain Koljonvirran Kartano. Tarjouksen kokonaissumma tarjouspyynnössä arvioiduilla annos- ja tuntimäärillä on 68 400 euroa sisältäen arvonlisäveron.

Iisaaressa leirien rippi- ja lastenleirien ruokapalvelut on hoidettu palveluhankintana, koska saaressa ei ole vaadittavan tasoista keittiötä eikä sitä ole mahdollista toteuttaa taloudellisesti.

Rippikoulumaksuun 0,50 euron korotus ensi vuodelle

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti vuoden 2024 rippikoulumaksuksi 19,00 euroa päivältä per henkilö. Hinta nousee 0,50 euroa yleisen kustannustason nousun myötä. Seurakuntien tarjoama rippikouluopetus on ilmaista, mutta rippikoululeireiltä peritään maksu, jolla katetaan ruoka- ja majoituskustannuksia. Ylä-Savon seurakuntayhtymän seurakuntien rippileirit järjestetään pääasiassa yhtymän omissa leirikeskuksissa Sukevan Hirsikankaalla tai Iisalmen Iisaaressa. Muualla pidettävien leirien maksut vahvistetaan tapauskohtaisesti. Päivärippikoulu on maksuton.

Keiteleellä vuokrataan määräala Kiinteistö Oy Nilakanrannalle

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti vuokrata 50 vuodeksi noin 2500 m2:n määräalan Keiteleellä Äyräpääntieltä Kiinteistö Oy Nilakanrannalle. Määräala on tällä hetkellä rakentamaton ja samalla tontilla on aikoinaan sijainnut Keiteleen seurakunnan virastotalo, joka on purettu. Vuokralaisen on tarkoitus rakentaa tontille uusia asuinvuokrataloja. Kiinteistö Oy Nilakanranta on Keiteleen kunnan omistama vuokrataloyhtiö. Päätös alistettiin Kuopion hiippakunnan tuomiokapituliin vahvistettavaksi.

Yhteinen kirkkoneuvosto esittää Rantalan pappilan katu- ja puistoalueiden myymistä Iisalmen kaupungille

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle Iisalmen kaupungin ostotarjouksen hyväksymistä noin 8 895 neliön suuruisesta katu- ja puistoalueista Rantalan Pappila alueesta kauppahintaan 17.790 euroa. Kauppaan ei kuulu tontteja, eikä rakennuksia.

Kaupan taustalla on Ylä-Savon seurakuntayhtymän ja Iisalmen kaupungin välille on laadittu alueen asemakaavoitusta ja kunnallistekniikan rakentamista koskeva maankäyttösopimus, jonka yhteinen kirkkoneuvosto on kokouksessaan 18.2.2020 hyväksynyt.

Sopimuksessa on sovittu mm. kaavoitus- ja kunnallistekniikan rakentamisesta aiheutuvien kustannusten jakaantumisesta sekä siitä, että sopimusalueen yleiset alueet (katualueet ja puistoalueet) siirtyvät kohtuulliseen kaavan mukaiseen hintaan kaupungin omistukseen ja ylläpidettäväksi.

Henkilöstövalintoja

Yhteinen kirkkoneuvosto valitsi Lapinlahdelle vakinaiseen laitoshuoltajan työsuhteeseen Leena Tikkasen. Varalle valittiin Merja Heikkinen.

Yhteisen kirkkoneuvoston 25.4.2023 kokouksen pöytäkirja (domus.evl.fi).Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätietoja: Ylä-Savon seurakuntayhtymä, hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 733 5211, katariina.bergbacka@evl.fi

2023-04-26 07:17:00.0