Varpaisjärven seurakunnan seurakuntaneuvoston kokouspäätöksiä

Seurakuntaneuvosto kokoontui 11.5.2017.

Seurakuntaneuvosto esittää Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteiselle kirkkoneuvostolle ja edelleen yhteiselle kirkkovaltuustolle, että Varpaisjärven seurakunnan nykyinen osa-aikainen (50 %) nuorisotyönohjaajan virka muutetaan kokoaikaiseksi 1.1.2018 lukien (100 %) sillä perusteella, että Lapinlahden seurakuntaneuvosto esittää Lapinlahden seurakunnan toisen nuorisotyönohjaajan viran lakkauttamista, ja jatkossa (1.1.2018 alkaen) Lapinlahden seurakunta ostaa Varpaisjärven seurakunnalta 50 % Varpaisjärven seurakunnan nuorisotyönohjaajan virasta myöhemmin laadittavan Varpaisjärven ja Lapinlahden seurakunnan yhteistyösopimuksen mukaisesti.

Seurakuntaneuvosto päätti valita Mirja Partasen edustamaan Varpaisjärven seurakuntaa vuoden 2017 Evankeliumijuhlan yhteydessä pidettävässä seurakuntien edustajien kokouksessa Helsingissä la 1.7. klo 16.30.

Seurakuntaneuvosto hyväksyi Varpaisjärven seurakunnan vuoden 2018 rippikoulusuunnitelman, jonka mukaan seurakunnassa ensi vuonna yksi rippikouluryhmä, jolle järjestetään rippileiri 5.6. – 12.6.2018 välisenä aikana Hirsikankaan leirikeskuksessa Sukevalla. Konfirmaatio on Varpaisjärven kirkossa su 17.6.2018 klo 10.

Seurakuntaneuvosto päätti, että Varpaisjärven seurakunta jakaa vuoden 2017 talousarviomäärärahat lähetystyölle seuraavasti:

Kirkon ulkomaanapu 800 €
Suomen Lähetysseura (srk:n nimikkolähetti) 2000 €
Suomen Lähetysseura (srk:n nimikkokohde) 2000 €
Suomen Lähetysseura (rov.kunnan nimikkokohde) 1200 €
Yht. 6000 €

Seurakuntaneuvosto päätti solmia Suomen Lähetysseuran (SLS) kanssa lähetystyön palvelusopimuksen, jonka mukaan Varpaisjärven seurakunnan uusi nimikkolähetti 1.2.2018 lähtien on lapinlahtelaislähtöinen teologian maisteri Ulla Rissanen, joka on lähdössä ensi syksynä lähetystyöhön Tansaniaan. Rissanen aikoo työskennellä Tansanian luterilaisen kirkon Mwanzaan hiippakunnan Raamattukoululla diakonian ja sielunhoidon opettajana. Seurakunnan nykyinen nimikkolähetti on diakoni Kaija Grundell, joka on tammikuusta 2014 asti työskennellyt Taiwanilla maahanmuuttajatyössä. Grundellin lähetyskausi Taiwanilla päättyy 31.1.2018. Palvelusopimukseen kuuluu jatkossakin Thaimaan luterilaisen kirkon seurakuntatyön tukeminen, joka on ollut jo pitkään seurakunnan nimikkokohteena.

Kokouksen pöytäkirjan löydät täältä.

Lisätietoja:

Olli Kortelainen, seurakuntaneuvoston puheenjohtaja, puh: 050 3311441, olli.kortelainen(at)evl.fi

2017-05-12 07:14:09.0