Sotiemme veteraanien ja reserviläisten kirkkopyhä Varpaisjärvellä

Sunnuntaina 13. syyskuuta vietetään Varpaisjärvellä Pohjois-Savon sotiemme veteraanien ja reserviläisten kirkkopyhää. Tapahtumaan osallistuu arviolta yhteensä arviolta 300–400 henkeä ympäri Ylä-Savoa.
3404869_Varpaisjärvi_kirkko_ilmakuva_esite_L.jpg

Syyskuun 13. päivä kokoontuu Varpaisjärvelle suuri joukko sotiemme veteraaneja ja reserviläisiä Pohjois-Savon sotiemme veteraanien kirkkopyhään. Juhla alkaa klo 10 Varpaisjärven kirkossa luterilaisella messulla, jossa saarnaa kenttäpiispa evp. Hannu Niskanen. Samaan aikaan viereisessä seurakuntasalissa järjestetään ortodoksinen liturgia.

Messun päätteeksi järjestetään kunniakäynti sankarihaudoille, jossa reserviläiset laskevat muistomerkille seppeleen. Jumalanpalvelusten jälkeen on ruokailu Varpaisjärven kirkonkylän koululla klo 11.30 ja päiväjuhla Varpaisjärven kirkossa klo 13.00. Juhlapuheen pitää eduskunnan pääsihteeri Seppo Tiitinen. Kirkkopyhän tilaisuudet ovat kaikille avoimia ja maksuttomia. Tervetuloa!

Sotiemme veteraanien ja reserviläisten kirkkopyhiä järjestetään vuosittain koko maassa noin 38. Osallistujia on arviolta yhteensä noin 10 000. Pohjois-Savossa näitä tilaisuuksia on vuosittain kaksi. Sotiemme veteraaneihin kuuluvat sotainvalidit, sotaveteraanit ja rintamaveteraanit. Tänä vuonna tilaisuuden järjestelyvastuussa on Rintamaveteraanien Pohjois-Savon piiri.

Lisätietoja,

Varpaisjärven seurakunta, kirkkoherra Olli Kortelainen, 050 3311441, olli.kortelainen@evl.fi ja

Rintamaveteraanien Pohjois-Savon piiri, puheenjohtaja Hannu Savinainen, 040 1809 091

2015-09-01 10:09:00.0