Hautojen hoitopäivänä hoidetaan myös surua

Varpaisjärven seurakunnassa järjestetään tänäkin vuonna perinteinen hautojenhoitopäivä. Päivä järjestetään maanantaina 11.6. ja hartaus alkaa klo 9.00. Hautojen ja kukkien lisäksi päivän aikana hoidetaan myös surutyötä hiljentymällä läheisten ja omaisten haudoille.
Kevät_haudanhoito_HL_THUMB.jpg

Hautojenhoitopäivänä seurakunnalta on mahdollisuus lainata puutarhatyökaluja. Hautausmaiden työntekijät antavat myös mielellään neuvoja hautausmaiden jätteiden lajittelussa. Kaikkien hautausmaiden jätelaatikoissa on selkeät merkinnät lajittelulle.

Kesän ajaksi hautojen talvilyhdyt kannattaa viedä kotiin, huoltaa ja tuoda taas syksyllä valaisemaan hautoja, koska kesän aikana haudoilla olevat lyhdyt estävät ruohonleikkuuta.

Lisätietoja palvelupäällikkö Riitta Kaasinen, 040 528 3140, riitta.kaasinen@evl.fi

2018-05-29 09:46:00.0