Varpaisjärven seurakunnassa sopuvaalit

Seurakuntavaalien ehdokasasettelu päättyi eilen maanantaina 17.9.2018 klo 16.00 ja Varpaisjärvellä määräaikaan mennessä jätettiin vain yksi valitsijayhdistyksen ehdokaslista. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Varpaisjärven seurakunnassa on sopuvaalit.

Uutinen_ylä savon seurakuntayhtymä_paatökset_THUMB.png

Varpaisjärven seurakunnan vaalilautakunta kokoontui tiistaina 18.9. klo 17.00 alkaen ja totesi kokouksessaan, että seurakunnassa tuli tällä kertaa sopuvaalit.

Määräaikaan mennessä jätettiin vain yksi hyväksytty valitsijayhdistyksen ehdokaslista, jossa oli tarvittava määrä seurakuntaneuvostoon (10 kpl) ja Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteiseen kirkkovaltuustoon (4 kpl) vaadittavia jäseniä sekä varajäseniä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että seurakunnassa on sopuvaalit eli seurakunnan päättäjät ovat listalla olevat henkilöt.

Ehdokaslistalla olevista henkilöistä osa on uusia ja osa jo kuluvalla vaalikaudella seurakunnan luottamushenkilöinä toimineita henkilöitä.

Äänestystä ei tarvita

Varpaisjärven seurakunnassa ei sopuvaaleista johtuen järjestetä seurakuntavaalien ennakkoäänestystä tai varsinaisen vaalipäivän äänestystä. Vaalilautakunta pitää myöhemmin marraskuussa vaadittavan kokouksen, jossa todetaan kyseisen listan henkilöt seurakunnan tuleviksi päättäjiksi vuosille 2019–2022. Katso lista täältä >>

”Luonnollisesti olisimme halunneet vaalit myös tänne Varpaisjärvelle, mutta ymmärrän, jos ehdokkaita on vaikea saada kokoon. Olemme kuitenkin kiitollisia siitä, että mukana on nyt joukko sitoutuneita päättäjiä”, kertoo vt. kirkkoherra Timo Vainikainen Varpaisjärven seurakunnasta.

Varpaisjärven seurakunnan ennakkoäänestysmahdollisuus seudulla oleville ulkopaikkakuntalaisille järjestetään 6.11.–10.11.2018 kello 9.00–18.00 Iisalmen seurakuntatalolla (Ilvolankatu 14 b, 74100 Iisalmi).

Lisätietoja, Varpaisjärven seurakunta, vt. kirkkoherra Timo Vainikainen, 050 331 1441, timo.vainikainen@evl.fi

Lisätietoja Ylä-Savon seurakuntayhtymän ja sen seurakuntien vaaleista löytyy verkosta osoitteesta www.ylasavonseurakunnat.fi/vaalit/

Kaikkien seurakuntiemme seurakuntavaaliehdokkaat löytyvät myös verkosta
www.ylasavonseurakunnat.fi/vaalit/ehdokkaat