Lehdistötiedote 16.9.2014

Seurakuntavaaleissa 2014 Varpaisjärven seurakunnassa seurakuntaneuvostoon on ehdolla kahdesta valitsijayhdistyksestä 14 ehdokasta, joista 10 valitaan uuteen seurakuntaneuvostoon vaalikaudeksi 2014 – 18.

Avoinna Elämälle

Leena Marttinen (uusi)

Mervi Dunder (uusi)

Jari Väänänen (uusi)

Seppo Jääskeläinen

Irma Hyvärinen (uusi)

Anne Tamminen (uusi)

Lähimmäisenä arjen keskellä – Keskusta

Päivi Hartikainen (uusi, ehdokkaana edellisissä vaaleissa, muttei valittu)

Toivo Heiskanen (uusi, varajäsenenä 2010 – 14)

Mirja Hämäläinen (uusi)

Tiina Juutinen

Saija Keränen (uusi)

Aino Ruotsalainen

Eero Ryhänen (uusi)

Martti Valtonen (uusi)

Ehdokkaista kolme on nykyisen Varpaisjärven seurakunnan seurakuntaneuvoston (2010 – 14) jäseniä: Seppo Jääskeläinen, Tiina Juutinen ja Aino Ruotsalainen. Ehdokkaista 11 olisi valituksi tullessaan uusia seurakuntaneuvoston jäseniä, joista Toivo Heiskanen on toiminut varajäsenenä nykyisessä seurakuntaneuvostossa ja Päivi Hartikainen oli ehdolla seurakuntaneuvostoon 2010, muttei tullut valituksi. Ehdokkaista naisia on yhdeksän, miehiä viisi. Ehdokkaista vaalipäivänä nuorin on 38-vuotias ja vanhin 73-vuotias. Ehdokkaiden keski-ikä 56 vuotta. Vuonna 2010 seurakuntaneuvoston 10 paikkaa tavoitteli kahdesta valitsijayhdistyksestä 20 ehdokasta, joista naisia oli 10 ja miehiä 10.

Seurakuntavaaleissa 2014 Varpaisjärven seurakunnassa Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuustoon on ehdolla kahdesta valitsijayhdistyksestä 12 ehdokasta, joista 4 valitaan uuteen 41-jäseniseen yhteiseen kirkkovaltuustoon vaalikaudeksi 2014 – 18.

Avoinna Elämälle

Leena Marttinen (uusi)

Mervi Dunder (uusi)

Seppo Jääskeläinen

Irma Hyvärinen (uusi)

Anne Tamminen (uusi)

Lähimmäisenä arjen keskellä – Keskusta

Toivo Heiskanen (uusi, ehdokkaana edellisissä vaaleissa, muttei valittu)

Mirja Hämäläinen (uusi)

Tiina Juutinen (uusi, varajäsenenä 2010 – 14)

Saija Keränen (uusi)

Aino Ruotsalainen (uusi, varajäsenenä 2010 – 14)

Eero Ryhänen (uusi)

Martti Valtonen (uusi)

Ehdokkaista nykyisiä valtuutettuja on vain yksi: Seppo Jääskeläinen. Ehdokkaista 11 olisi valituksi tullessaan uusia valtuutettuja. Ehdokkaista edellisissä vaaleissa ehdolla yhteiseen kirkkovaltuustoon oli kolme: Toivo Heiskanen, Tiina Juutinen ja Aino Ruotsalainen, joista Juutinen ja Ruotsalainen ovat toimineet varavaltuutettuina nykyisessä yhteisessä kirkkovaltuustossa. Ehdokkaista naisia on kahdeksan ja miehiä neljä. Nuorin ehdokas on vaalipäivänä 38-vuotias ja vanhin 73-vuotias. Ehdokkaiden keski-ikä on 57 vuotta. Vuonna 2010 yhteiseen kirkkovaltuustoon Varpaisjärveltä pyrki 16 ehdokasta, joista miehiä oli 10 ja naisia kuusi.

Varpaisjärvellä voi seurakuntavaaleissa äänestää ennakkoon 27. – 31.10.2014 klo 9 – 18 seurakuntatoimistossa, os. Kauppatie 17. Varsinainen äänestyspäivä on su 9.11.2014, ja äänestyspaikkana on Varpaisjärven seurakuntatalo. Äänestää voi klo 11.00 – 20.00 välisenä aikana.

Vaalilautakunnan pöytäkirjat on luettavissa Varpaisjärven seurakunnan kotisivuilla os.

Lisätietoja: kirkkoherra Olli Kortelainen, puh: 0503311441, olli.kortelainen(at)evl.fi

(julkaistu 16.9.2014)

Thu Dec 11 10:37:10 EET 2014