Varpaisjärvi voitti Piispansauvan ja tuo tapahtuman paikkakunnalle

Varpaisjärven seurakunta osallistui viime viikolla Kiuruvedellä järjestettyyn Piispansauva-tapahtumaan ja vei voiton kotiin. Ensi vuonna tapahtuma järjestetään Varpaisjärvellä.
piispansauva.jpg

Piispansauva on työttömien ulkoilutapahtuma, jonka on alulle saattanut emeritiuspiispa Wille Riekkinen. Tänä vuonna tapahtuma järjestettiin Kiuruvedellä 6. huhtikuuta jo 20. kerran. Varpaisjärven seurakunta osallistui mukaan omalla kolmen hengen joukkueellaan ja vei voiton kotiin. Lajeina olivat mm. tandemhiihto, tunnistustehtäviä ja nännikumien tarkkuusheittoa maitotonkkaan, kun Kiuruveden maitopitäjässä oltiin. Varpaisjärven voitokkaaseen joukkueeseen kuuluivat Keijo Kokkonen, Paavo Hyvönen ja diakoni Katja Saarela.

Ensi vuonna kisataan Varpaisjärvellä

Kun voitto tuli tänä vuonna Varpaisjärvelle, niin ensi vuonna tapahtuma myös järjestetään Varpaisjärvellä. Tapahtumapäivä on maanantai 3.4.2017 ja kilpailusta informoidaan tarkemmin lähempänä. Ulkoilutapahtumassa kisaillaan leikkimielisesti kiertopalkinnosta, joka on entinen piispan rottinkinen hiihtosauva. Tapahtuman joukkueet kootaan perinteisesti eri työttömien yhdistyksistä ja eri seurakunnista Kuopion hiippakunnan alueelta.

Lisätietoja, Varpaisjärven seurakunta, diakoni Katja Saarela, 040 8272 940, katja.saarela@evl.fi

2016-04-14 09:26:01.0