Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston kokouspäätöksiä 7.9.2021

Efroll Oy valittiin haudankaivu- ja peittotöiden tekijäksi Iisalmessa

Määräaikaan mennessä tarjouksen jätti kuusi yritystä. Hyväksyttävistä tarjouksista valittiin kelpoisuusehdot täyttävien tarjousten osalta parhaan pisteytysluvun saanut tarjous. Iisalmen haudankaivu ja –peittotyöt hankitaan Efroll Oy:ltä ajalla 1.10.2021–31.12.2023. Sopimus sisältää kaksi optiovuotta.

Syys-lokakuussa avautuu useita virkoja ja tehtäviä Iisalmessa haettavaksi

Yhteinen kirkkoneuvosto myönsi täyttöluvan useampaan tehtävään ja teki työntekijävalintoja. Kiinteistötyöntekijän toimeen Iisalmen hautausmaalla valittiin Kalle Immonen. Palvelusihteerin virka Palvelutoimisto ja aluekeskusrekisterissä tulee haettavaksi 13.9.–3.10.2021. Iisalmen seurakunnan seurakuntapastorin virka sai täyttöluvan. Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulille esitetään hakuajaksi 19.9.-8.10.2021. Lähetyskirpun vastaavan työntekijän tehtävään voi hakea ajalla 13.9.-26.9.2021. Lähetyssihteerin virka avataan haettavaksi ajalla 13.–26.9.2021. Tehtäviä voi hakea KirkkoHR-palvelun kautta verkossa hakuaikana.

Virkojen ja avoimien tehtävien täyttämiseen haetaan jatkossakin lupaa yhteiseltä kirkkoneuvostolta

Täyttölupamenettely tuli käyttöön v. 2017 taloustyöryhmän työskentelyn yhtenä toimenpiteenä, jolla tarkoituksena oli mahdollistaa harkinta eläkkeelle jäänti- ja erotilanteissa. Täyttölupa menettelyssä on tarkasteltu pidemmällä aikajänteellä mm. henkilökunnan määrän huomioiden myös naapuriseurakuntien tarpeet. Täyttölupakäytännön jatkamista perusteltiin sillä, että se tuo yhteisvastuullisuutta virkojen ja toimien täyttämiseen. Yhteinen kirkkoneuvosto päätti jatkaa täyttölupamenettelyä. Asiasta päätettiin äänestyksen jälkeen äänin 8-3.

Varpaisjärven kirkon kirkkotilan muutoksien suunnitteluun nimettiin työryhmä

Yhteinen kirkkoneuvosto nimesi suunnittelun työryhmään kirkkoherra Timo Vainikaisen, kiinteistöpäällikkö Jarno Rönkön, hallintojohtaja Katariina Bergbackan ja Tiina Juutisen yhteisen kirkkoneuvoston edustajaksi. Tarkoituksena on, että kirkkotilaan pyritään luomaan kokoontumistilaa penkkirivejä vähentämällä. Muutossuunnitelmista tullaan tarvitsemaan myös Museoviraston lausunto ja kirkkohallituksen vahvistamispäätös. Vuoden 2021 toiminta- ja taloussuunnitelmassa on 40 000 euron suuruinen määräraha Varpaisjärven kirkon kirkkotilan muutosten suunnittelua varten. Tilan suunnittelijaksi on valittu SAFA arkkitehti Arto Mattila.

Lisätietoja: hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 733 5211, katariina.bergbacka@evl.fi

Kokouksen pöytäkirja

Yhteisen kirkkoneuvoston 7.9.2021 kokouksen pöytäkirja (pdf-tiedosto Ylä-Savon seurakuntayhtymän sivuilla)

2021-09-08 10:38:46.0