Saimme viettää Pidä huolta - diakonian 150 v. juhlavuoden tapahtumaa

Varpaisjärven seurakunnan työntekijät matkasivat Iisalmeen Pidä Huolta -diakonian 150 v. juhlavuoden tapahtumaan yhdessä.

Saimme viettää Pidä huolta - diakonian 150 v. juhlavuoden tapahtumaa Iisalmen Kustaa Aadolfin kirkossa 1.9.2022 upeissa tunnelmissa. Linja-autokyyti Varpaisjärveläisille ja Lapinlahtelaisille seurakuntalaisille sujui turvallisesti ja mukavassa seurassa. Kirkonmäelle saavuttuamme pääsimme maistelemaan lämmintä nakkikeittoa ja herkullisia sämpylöitä - ne tulivatkin kuin tilauksesta, lämmittämään meitä hyytävän kylmässä viimassa. Kesä on ohi, se täytynee nyt todeta.

Kirkko täyttyi seurakuntalaisista ympäri rovastikunnan.

Ohjelmassa oli upeita musiikkiesityksiä, joiden annista vastasivat eri seurakuntien kanttorit sekä mahtava Pekka Simojoen konsertti. Musiikin kosketus on ihmeellinen asia, se herkistää yllättävissäkin tilanteissa. Lauloimme myös yhteislauluja, kaikki pääsivät näin mukaan musisoimaan.

Kuulimme myös piispa Jari Jolkkosen juhlatervehdyksen, näimme Pro Diakonia mitalien jaon  ja diakoniatyöntekijät olivat tehneet meille näytelmällisen esityksen diakonian historiasta vuosikymmenten varrelta.

Kiitos kaikille läsnäolleille mieleenpainuvasta juhlasta!

"Kirkon diakonia - oikeus ihmisarvoiseen elämään"

Kuvassa edestä seurakuntamestari Virpi Voutilainen, diakoniatyöntekijä Pirjo-Leena Kinanen-Nimmrichter, vs. nuorisotyönohjaaja Kairo Kivilo, seurakuntamestarin apulainen Pentti Savolainen ja vt. kirkkoherra Matias Koponen.

Kuvannut Virpi Voutilainen.

2022-09-02 13:34:00.0