Varpaisjärven seurakunta voittoon 44 000 postimerkillä

Varpaisjärven seurakunta sai lahjoituksena huikeat 44 000 postimerkkiä rovastikunnan postimerkkikeräykseen. Seurakunta kiittää kaikkia lahjoituksen tehneitä!

Kuvassa postimerkkejä.

Lahjoitettuja postimerkkejä vuoden 2023 keräykseen.

Iisalmen rovastikunnan lähetysjuhlaa vietettiin Keiteleellä sunnuntaina 8.10.2023. Keiteleen kirkossa järjestetyn juhlan yhteydessä julkaistiin vuoden 2023 postimerkkikäräyksen tulokset. Tänä vuonna voittoon ylsi Varpaisjärven seurakunta mahtavalla tuloksella: 44 079 merkkiä! Seurakunnan jäsenmäärään suhteutettuna se tarkoittaa noin 24,93 merkkiä jäsentä kohti.

Kisassa toiseksi sijoittui Nilakan seurakunta. Kolmannelle sijalle tuli Sonkajärven seurakunta. Yhdessä seurakunnat tekivät hienon tuloksen, sillä yhteensä merkkejä kerättiin reilut 93 000 kappaletta.

Palkinnon juhlassa kävi vastaanottamassa Varpaisjärven seurakunnan vapaaehtoinen lähetyssihteerimme Mirja Partanen. Varpaisjärven seurakunta kiittää kaikkia lahjoituksen tehneitä ja merkkien laskentaan osallistuneita.

Postimerkkejä ja -kortteja voi lahjoittaa seurakunnalle ympäri vuoden.

Postimerkkikeräyksessä ihmiset voivat lahjoittaa postimerkkejä paikalliselle seurakunnalle. Kerätyt postimerkit toimitetaan Suomen Lähetysseuralle, joka myy merkit Suomen Filatelistiseuran järjestämissä huutokaupoissa ja Suomen Postimerkkilehden Online-huutokaupoissa. Tuotot ohjataan Suomen Lähetysseuran ulkomaisen työn hyväksi.

Kirsi-Maria Turunen
diakoni