Jumalanpalvelukset

Jumalanpalvelus Varpaisjärven kirkossa sunnuntaisin klo 10.00. Tervetuloa, sinut on kutsuttu!

Jumalanpalvelus suorana lähetyksenä YouTubessa

Jos et pääse kirkkoon, niin voit osallistua sunnuntain jumalanpalvelukseen seuraamalla suoraa lähetystä Pyhän Mikaelin kirkosta Varpaisjärven seurakunnan YouTube-kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (Siirryt linkistä YouTube -videopalveluun)

Yhteinen jumalanpalvelus on seurakunnan elämän ja toiminnan keskus

Jumalanpalveluksessa saamme olla yhdessä rakastavan Jumalan edessä. Voimme hiljentyä ja rauhoittua elämän hyörinän keskellä sekä kokea yhteyttä toisten kanssa. Saamme tuoda kiitoksemme, pyyntömme ja kaikki elämän asiat rukouksessa Jumalalle.  Seurakunta myös rukoilee kastettujen, avioliittoon kuulutettavien ja hautaan siunattujen puolesta. Jumalanpalveluksessa Jumala palvelee meitä sanan ja Pyhän ehtoollisen välityksellä.

Jumalanpalveluksella tarkoitetaan kirkon jumalanpalveluselämään kuuluvaa tapahtumaa, esimerkiksi messua, kastetta, hautaan siunaamista tai rukoushetkeä. Kaikenlaiset jumalanpalvelukset ovat koko seurakuntaa varten, eli kaikille avoimia.

Jumalanpalvelukset rakentuvat Jumalan Linkki avautuu uudessa välilehdessäsanasta, ehtoollisesta, virsistä ja rukouksista. Sinulla on vapaus osallistua haluamallasi tavalla.

Kirkossa vietettäviä jumalanpalveluksia ovat myös esimerkiksi perhekirkot, viikkomessut, nuorten jumalanpalvelukset, iltakirkot, rukoushetket, koulun jumalanpalvelukset ja tuomasmessut. Lue lisää jumalanpalveluksista tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä (Siirryt linkistä evl.fi -sivustolle).

Messu eli ehtoollisjumalanpalvelus sisältää nimenmukaisesti pyhä aterian, ehtoollisen.

Sanajumalanpalveluksessa ei vietetä ehtoollista, se on yleensä kestoltaan messua lyhyempi.

Tule mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan jumalanpalvelusta

Seurakuntalaisten on mahdollista ottaa vastuuta jumalanpalveluksen suunnittelu- ja valmistelutehtävistä. Seurakuntalaiset voivat myös osallistua erilaisiin palvelutehtäviin. He voivat esimerkiksi lukea raamatuntekstejä, laulaa tai soittaa musiikkiryhmissä, toimia rukousavustajina yhteisessä esirukouksessa tai koota kolehtia. Jos olet kiinnostunut jumalanpalvelustehtävistä, ota yhteyttä seurakunnan kirkkoherraan tai kanttoriin.

vt. kirkkoherra
Kauppatie 17
73200  Varpaisjärvi

Viikkovapaat yleensä ma-ti. Tehtävässä 8.9.2024 saakka.