Erityisrippikoulu

Erityistä tukea tarvitsevien nuorten rippikoulut vuonna 2024

Iisalmen rovastikunnan seurakuntien alueella (Iisalmi, Kiuruvesi, Lapinlahti, Nilakka, Rautavaara, Sonkajärvi, Varpaisjärvi, Vieremä) järjestetään vuonna 2024 erityistä tukea tarvitseville nuorille tarkoitettu rippikoulu. Rippikouluun voi osallistua eri tavoin:

1. Nuori voi mennä oman kotiseurakunnan rippikouluun, joka päivärippikouluun tai rippikouluun, jossa on leirimuotoinen intensiivijakso. Tällöin voit olla yhteydessä kotiseurakunnan rippikouluvastaavaan esimerkiksi mahdollisen ohjauksen ja tuen tarpeen osalta.

2. Rovastikunnan alueella järjestetään erityisnuorille suunnattu rippikoulu, jossa on kesällä 2024 erillinen leirijakso. Rippikoulu alkaa yhteisellä aloitusjumalanpalveluksella jossakin rovastikunnan kirkoista. Leirijakso pidetään jossakin rovastikunnan leirikeskuksista. Ajankohta ja paikka tarkentuvat tammikuussa 2024. Leirin kokoamisesta vastaa kehitysvammaistyön pappi Risto Tabell. Lisätiedot ja ilmoittautumiset Ristolle 15.10.2023 mennessä.

3. Nuoren on mahdollista osallistua yksityisrippikouluun vuoden 2024 aikana. Rippikoulu toteutetaan koulupäivän aikana tai siten, että nuoren kanssa tavataan esimerkiksi kotiseurakunnan tilassa tai pappi tulee käymään kodissa. Jokaisen nuoren rippikoulu suunnitellaan yksilöllisesti. Jos samasta kunnasta/koulusta on useampi nuori, niin rippikoulu voidaan toteuttaa myös pienryhmässä. Toteutuksesta vastaa alueen kehitysvammaistyön pappi Risto Tabell. Lisätiedot ja ilmoittautumiset Ristolle. Yksityisrippikouluun voi ilmoittautua milloin vaan. Jos konfirmaatio on tarkoitus pitää kesällä 2024, ilmoittautuminen tulisi tapahtua 31.12.2023 mennessä.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset:

Risto Tabell, Pohjois-Savon kehitysvammaistyön pappi risto.j.tabell@evl.fi