Messu, äitienpäivä ja isosten tehtävään siunaaminen

su 12.5. klo 10.00 – su 12.5. klo 11.30
Kuva: Anniina Mikama

Varpaisjärven Pyhän Mikaelin kirkko

6. sunnuntai pääsiäisestä. Liturgia ja saarna Matias Koponen, kanttorina Anna-Kaisa Tolvanen, avustavissa tehtävissä nuorisotyönohjaaja Tuuli Mäkilä ja isoset. Isoset siunataan tehtävään. Jumalanpalveluksen jälkeen kirkkokahvit seurakuntatalossa.

Pyhän Hengen odotus

Sunnuntain latinalainen nimi exaudi (= kuule, Herra) on päivän antifonin alusta (Ps. 27:7). Seurakunta odottaa rukoillen Pyhän Hengen lahjaa.

Ennen taivaaseenastumistaan Kristus lupasi omilleen Pyhän Hengen ja kehotti heitä odottamaan tämän lupauksen täyttymistä. Kristuksen lupaama Pyhä Henki luo yhteyden taivaaseen astuneen Herran ja opetuslasten (seurakunnan) välille, karkottaa pelon ja tekee kristityt osallisiksi Kristuksesta ja hänen lahjoittamastaan pelastuksesta. Pyhä Henki vakuuttaa kristityille, että he ovat Jumalan lapsia ja saavat Jeesuksen tavoin kutsua Jumalaa nimellä Abba, Isä.

• Nuorille Nuorille
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

vt. kirkkoherra
Kauppatie 17
73200  Varpaisjärvi

Viikkovapaat yleensä ma-ti. Tehtävässä 8.9.2024 saakka.

nuorisotyönohjaaja
Mykkäläntie 6