Varpaisjärven seurakunnan kirkollisissa ilmoituksissa muutoksia

Säästösyyt niukentavat Varpaisjärven seurakunnan kirkollisia ilmoituksia lehdessä. Täyspitkät kirkolliset ilmoitukset julkaistaan jatkossakin seurakunnan verkkosivuilla.

Varpaisjärven Pyhän Mikaelin kirkko näkyy syksyisten lehtien takaa.

Varpaisjärven seurakunnan kirkolliset ilmoitukset Matti ja Liisa -lehdessä ovat lyhentyneet aiemmasta. Syynä ovat ilmoituskustannusten nousu ja seurakunnan taloudelliset haasteet. Kirkolliset ilmoitukset julkaistaan perinteisessä laajuudessaan jatkossakin seurakunnan verkkosivuilla osoitteessa varpaisjarvenseurakunta.fi/kirkolliset-ilmoitukset. ”Nettikirkollisiin” voivat myös seurakunnan sidosryhmät ilmoittaa tapahtumia.

-Kirkollisilla ilmoituksilla on uskollinen lukijakunta. Olemme säilyttäneet ne lehdessä entisessä mitassaan niin pitkään, kuin on ollut taloudellisesti mahdollista. Ymmärrämme, että tämä voi aiheuttaa mielipahaa ja olemme pahoillamme muutoksesta, toteaa Varpaisjärven seurakunnan vt. kirkkoherra Matias Koponen.

Matin ja Liisan kirkollisissa ilmoituksissa julkaistaan jatkossa perustiedot tulevan sunnuntain jumalapalveluksesta, isoimmat yksittäiset tapahtumat, sekä ilmoitukset kastetuista, kuolleista ja avioliittoon kuulutetuista seurakunnan jäsenistä. Diakonian yhteystiedot säilyvät osana ilmoitusta.

Varpaisjärven seurakunnassa sekä muissa Ylä-Savon seurakuntayhtymän seurakunnissa verkkosivujen kirkolliset ilmoitukset ovat yksi suosituimpia sivuja ja kävijämäärät ovat kasvussa. Seurakunnan verkkosivuilla kirkolliset ilmoitukset ovat luettavissa maksutta.

Kirkollisista ilmoituksista ja niiden tapahtumailmoittelusta voi kysyä palvelutoimistosta numerosta 044 7335 202 tai sähköpostilla ylasavo.palvelutoimisto@evl.fi

Matias Koponen
Matias Koponen