Yhteisen kirkkoneuvoston 3.10.2023 kokouksen päätökset

Kuusi kirkkosilhuettia ja puheenjohtajan nuija pinkillä pohjalla.

Työterveyspalveluiden kilpailutuksessa saatiin yksi tarjous määräaikaan mennessä

Yhteinen kirkkoneuvosto merkitsi tiedoksi ja valtuutti hallintojohtaja Katariina Bergbackan allekirjoittamaan tarvittavan sopimuksen työterveyshuollosta Pihlajalinna Oy:n kanssa.

Ylä-Savon seurakuntayhtymällä on tällä hetkellä voimassa oleva sopimus työterveyspalveluista Mehiläinen Iisalmen kanssa. Palvelusopimus on ollut pitkään voimassa ilman kilpailutusta. Hankintalainsäädännön mukaan työterveyspalvelut on kilpailutettava. Työterveyspalvelujen kilpailutuksesta annettiin toimeksianto keväällä 2023 yhteishankintayhtiö Sansia Oy:lle, jonka osakkaana Ylä-Savon seurakuntayhtymä on.

Tarjouspyyntöä valmisteltiin yhdessä Sansia Oy:n hankinta-asiantuntijan, hallintojohtajan ja talouspäällikön kesken. Tavoitteena oli, että palvelun tarjonta ja laatu pysyisivät mahdollisimman tasalaatuisina. Tarjouspyyntö toteutettiin siten, että kaikkien tarjouksen jättäneiden tuli täyttää soveltuvuusvaatimuksiin sisällytetyt yksilöidyt laatuvaatimukset. Kilpailutus toteutettiin avoimena menettelynä.

Määräaikaan mennessä saatiin yksi tarjous ja ainoa tarjoaja oli Pihlajalinna Oy. Varsinaisen hankintapäätöksen asiassa tekee Sansia Oy seurakuntayhtymän ja Sansia Oy:n välisen hankintapalveluita koskevan sopimuksen mukaisesti.

Yhteisen kirkkoneuvoston 3.10.2023 kokouksen pöytäkirja (domus.evl.fi)

Lisätietoja: Ylä-Savon seurakuntayhtymä, hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 733 5211, katariina.bergbacka@evl.fi

Wed Oct 04 12:59:54 EEST 2023