Varpaisjärven seurakunnan EU:n aineellinen apu -korttien haku on alkanut 1.3.2024

Varpaisjärven seurakunnan diakoniatyön EU:n aineellinen apu -kortit haastavassa taloudellisessa tilanteessa oleville on haettavissa 1.3.–15.4.2024. Avustusta voi hakea Varpaisjärven seurakunnan verkkosivuilla olevalla lomakkeella tai paperisella hakemuksella.

Apua ojentavat kädet, joiden päällä piirrettyjä ihmishahmoja eri tilanteissa.

Verkkolomakkeen voi täyttää osoitteessa www.varpaisjarvenseurakunta.fi. Paperisia hakulomakkeita on saatavissa keskiviikkoisin Varpaisjärven seurakuntatalolta. Täytetty lomake tulee palauttaa kirjekuoressa Varpaisjärven seurakuntatalon ovesta löytyvään postilaatikkoon (Kauppatie 17). Kirjoita kirjekuoreen ”Diakoniatyö”. Voit lähettää hakemuksesi myös sähköpostilla osoitteeseen: kirsi-maria.turunen@evl.fi

Avustuksena jaetaan ruokalahjakortteja. Tällaisella tuoterajatulla maksukortilla on mahdollisuus hankkia elintarvikkeita tai perushyödykkeitä kotiin.

Avustusten saajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti puhelimitse. Avustuksia on rajallinen määrä. Avustuksena saatava ruokalahjakortit tulee käyttää 30.4.2024 mennessä.

Tukia jakaa Yhdessä tehden – tukea, tekoja ja hyvinvointia -hanke, joka on Euroopan sosiaalirahasto plussan (ESR+) varoista rahoitettava vähävaraisten aineellisen avun hanke, joka on osa ”Uudistuva ja Osaava Suomi 2021–2027” -toimintalinja 6:n toimintaa.

Lisätietoja:

Varpaisjärven seurakunta, diakoni Kirsi-Maria Turunen, 040 827 2940, kirsi-maria.turunen@evl.fi

Kirsi-Maria Turunen
diakoni